Katowice, dnia 27.03.2020
PROCEDURA POSTĘPOWANIA W STANIE EPIDEMII WIRUSA SARS-CoV-2 w
NZOZ Centrum Medyczne Wamed s.c.
ul. Pogodna 2a, 40-319 Katowice
NIP 954-23-56-028 | REGON 276953476
DROGI PACJENCIE!
Prosimy o zapoznanie się z naszym protokołem przyjęć w dobie epidemii:
-
- Świadczymy pomoc na zasadach telekonferencji tj. konsultacje telefoniczne, E-recepty. Tylko przypadki pacjentów bólowych, nieciepiące zwłoki i zagrażające życiu realizowane są w gabinecie w ustalonych z góry terminach. O trybie i terminie przyjęcia decyduje lekarz. Warunkiem jest ujemny wywiad w kierunku zakażenia wirusem SARS-CoV-2 oraz brak schorzeń towarzyszących zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia.
- UWAGA: uprzejmie prosimy o załatwienie potrzeb fizjologicznych przed wizytą w klinice. Toalety dla pacjentów są dostępne TYLKO w nagłych sytuacjach.
- Termin wizyty jest to czas rozpoczęcia oczekiwania na wizytę.Przy spóźnieniu większym niż 15 minut wizyta nie będzie mogła się odbyć.
- Drzwi do kliniki pozostają zamknięte. Pacjent zdalnie informuje recepcję o przybyciu do kliniki. Pacjent zostaje wpuszczony do
przedsionka/ śluzy.
W pracy kierujemy się wytycznymi Ministerstwa Zdrowia. Ze względu na stan epidemiologiczny podejmujemy nadzwyczajne środki ochrony.
Poniżej znajduję się lista środków ochronnych stosowanych przez NZOZ Centrum Medyczne Wamed:
* Kombinezony jednoczęściowe, wodoodporne
* Fartuchy chirurgiczne jałowe,
* Podwójne rękawiczki,
* Maseczki p. wirusowe w którymś z poniższych standardów: FFP2 i P2, N95, N99, FFP3, P3, N100 Lubmaseczeki w standardzie: (EN 14683) zakładane będą podwójnie
* Ochraniacze na obuwie
* Czepki chirurgiczne jałowe
* Przyłbice ochronne
* Przeprowadzamy stałą dezynfekcję powietrza przy użyciu lamp UV przepływowych oraz okresowe ozonowanie i fumigacjęPodczas umawiania na wizytę pacjent zostanie poproszony o wypełnienie ankiety drogą elektroniczną lub telefonicznie. Po przybyciu do kliniki zostanie w dwóch punktach zbadana temperatura ciała pacjenta, wypełniona ankieta musi zostać podpisana przez pacjenta w obecności pracownika kliniki. Długopisy oraz przybory niezbędne do wypełnienia ankiety są wymieniane oraz dezynfekowane po każdym pacjencie. Zabrania się korzystania z własnych materiałów piśmienniczych! Ankietę po weryfikacji przez personel należy umieścić w
przeznaczonym do tego pojemniku na recepcji.1.Przy poruszaniu się po budynku obowiązuje zakaz dotykania jakichkolwiek przedmiotów, klamek etc, z wyjątkiem fotela dentystycznego.
2.Pacjent zostaje od razu zaprowadzony do gabinetu. Gdzie oczekuje lekarz z asystą.
3.Maseczka pacjenta zostanie zdjęta tylko i wyłącznie na czas leczenia. Wszystkie rozmowy odbywają się z maseczką na twarzy.
4.Po zakończonej wizycie personel wskaże pacjentowi bezpośrednią drogę do wyjścia. W korytarzu, przedsionku oraz w łazience znajdują się dozowniki płynów do dezynfekcji rąk. Prosimy o korzystać z nich za każdym razem gdy są mijane.PAMIĘTAJ, jeżeli stwierdzimy u pacjenta objawy zakażenia Covid-19 jesteśmy zmuszeni zgłosić ten fakt do Sanepidu.
1.Z uwagi na stan wyjątkowy i duże narażenie podejmujemy wszelkie środki ostrożności bazując na najnowszych wytycznych i wdrażamy
wszystkie dostępne procedury celem poprawy bezpieczeństwa leczenia.Realizujemy tylko i wyłącznie wizyty pilne, niecierpiące zwłoki i
zagrażające życiu. Prosimy o rozwagę i szczerość przy umawianiu się na wizytę. Konieczność przeprowadzenia pełnego wyjałowienia
gabinetu, sprzętu i wymiany odzieży i oczyszczenia septycznego osoby lekarza i innego personelu medycznego ? po każdej wykonanej
procedurze medycznej, czyli po każdym pacjencie generuje ogromne koszta, szczególnie przy trudnej sytuacji z dostępnością
materiałów.2.Osoby chore; przejawiające objawy zarażeniem COVID-19; w trakcie kwarantanny; będące w grupie podwyższonego ryzyka zarażeniem ?
obowiązane są wskazać te okoliczności ? pod rygorem odpowiedzialności karnej (165 § 1 kk lub 161 § 2 kk) i cywilnej
415kc (pełna wysokość szkody ? włącznie z pokryciem nieosiągniętych korzyści). W związku z przepisami normatywnymi leczenie tych osób
może odbywać się tylko w wyznaczonych ośrodkach. Wamed nie jest takim ośrodkiem.3.W żadnym wypadku nie jest dopuszczalne samodzielne poruszane się Pacjenta po terenie Kliniki, tak z uwagi na panującą epidemię – w
trosce o Państwa zdrowie i zdrowie innych Pacjentów i Personelu Kliniki4.Osoby nie stosujące się do powyższych standardów postępowania będą natychmiastowo usuwane z Kliniki ? z przymusem bezpośrednim
włącznie – nadto obciążane kosztami naruszenia zasad ? do pełnej wysokości szkody w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego (np.
zawinione: oczyszczenie całości kubatury budynku kliniki, koszty odwołanych wizyt, koszty wynagrodzenia personelu Kliniki itp.).